Je ziet een jonge vrouw en oudere dame samen kijken naar een telefoon. Ze lachen. De jonge dame helpt de oudere dame waarschijnlijk met haar telefoon.
Beeld: ©Hollandse Hoogte

Nieuwsbrief KIK-V juni 2021 | nummer 6

Welkom in de zesde editie van de nieuwsbrief KIK-V! In deze nieuwsbrief een mooi interview met Nathalie Koopman en Tom Schoen van de PFN, waarin het cliëntperspectief binnen KIK-V wordt toegelicht. Daarnaast vertellen we u wat het implementeren van KIK-V voor u oplevert en welke begeleiding hiervoor vanuit KIK-V aanwezig is. Tot slot nemen we u mee in, inmiddels deel 8, van onze serie over de Achterhoek waar verschillende zorgorganisaties aan de slag zijn met KIK-V.

Goed om te weten: u kunt zich nog aanmelden voor verschillende bijeenkomsten.

Vragen? Stuur uw reactie via ons contactformulier.

Patiëntenfederatie over deelname aan KIK-V: "Eenduidigheid komt ten goede aan cliënten"

KIK-V moet eraan bijdragen dat er meer en eenduidige informatie over verpleeghuizen beschikbaar komt zodat cliënten en hun naasten de keuzes kunnen maken die bij hen passen. Voor Patiëntenfederatie Nederland (PFN) is dat de belangrijkste motivatie om als ketenpartij deel te nemen aan het KIK-V-programma.

Patiëntenfederatie over deelname aan KIK-V: "Eenduidigheid komt ten goede aan cliënten"

Nathalie Koopman en Tom Schoen van PFN

"Wij zijn er voor alle organisaties, voor iedereen is er een keuze"

Voordat zorgorganisaties besluiten om deel te nemen aan KIK-V kijken ze de kat uit de boom: wat gaat dit me opleveren? Zijn ze er eenmaal mee aan de slag, dan is 95% er tevreden over en ontdekt nieuwe mogelijkheden. Dat is wat de implementatie-adviseurs van het eerste uur, Barbara Elburg en Joost Wildenberg, de afgelopen 1,5 jaar hebben ervaren. Zij begeleiden zorgorganisaties bij de implementatie van KIK-V.

"Wij zijn er voor alle organisaties, voor iedereen is er een keuze"

Barbara Elburg en Joost Wildenberg van KIK-V

"Zo’n 80 procent ging redelijk makkelijk"

In de Gelderse Achterhoek zijn 4 zorgorganisaties druk bezig met KIK-V: Sensire, Azora, Stichting Zorgorganisatie Marga Klompé en De Gouden Leeuw Groep. We volgen hun vorderingen de komende maanden. Deel 8: De Gouden Leeuw Groep. Hanneke Bonga is P&O-medewerker bij zorgorganisatie De Gouden Leeuw Groep.

"Zo’n 80 procent ging redelijk makkelijk"

Hanneke Bonga en Stephanie van Schriek voor zorgorganisatie De Gouden Leeuw Groep